onsdag den 25. maj 2011

Smish Smash - My Junque Journal

Jeg viste lidt billeder af min bog sidste uge og er efterfølgende blevet gjort opmærksom på at det hedder en junque journal. Så jeg har kigget på nettet for at finde ud af, hvad det er jeg laver. En junque journal eller en art journal er en slags dagbog, hvor man samtidig er kreativ og kan udfolde sig med alle slags materialer. En dagbog med billeder, farver og ord. Der er utrolig mange ting på nettet om art journaling og mange forskellige tilgange og det er vel egentlig det der er så fedt?

På denne side har jeg malet med akvarel, splattet med glimmermist, tegnet og skrevet med tuscherr og klistret et gammelt Buddha-udklip ind.

Her har jeg malet baggrunden med almindelig maling og duppet store prikker med maling. Disse har jeg tegnet cirkler rundt om med en kuglepen. Der er stemplet i hjørnet og klistret et udklip fra et blad ind med ordet "hjem" og så har jeg klippet et hus af malede bogsider og streget rundt om med kuglepen. Til sidst har jeg skrevet på siden og tegnet lidt ting op med tusch.


En side med små stykker fra en bogside der er malet med tuscher og detaljer med kuglepen - ordene er tegnet med tusch og malet med tuscer bagefter. Blomsterne er klippede ud og klistret på. På side to har jeg klippet en lampe ud fra et blad og lavet linierne med kuglepen - her er der plads til at skrive en god idé ned - hvis jeg skulle få en.

Dette er en gammel side fra en en anden bog, som jeg har overført til denne. Det er igen bogsider der er mistede med to eller tre slags mist og klistret direkte på siden. Herefter har jeg sat et billede af mit hovede og doodlet med forskellige kuglepenne og tuscher.

Denne side er rester fra noget Riddersholm papir, som er klistret ind i striber og herefter meget enkelt doodling med tuscher og kuglepen.

Jeg laver mine sider med alt muligt - gamle papirsider der er mistede, malet med maling, tuscher og akvarel. Det er i denne bog man kan gemme alle de ting man ellers ikke har steder til. Det er en slags kreativ rodeskuffe. Jeg bruger også mærker fra tøj jeg har købt, udklip fra aviser og blade og gamle stykker mønsterpapir. Nogle sider laver jeg blanke, så jeg kan skrive på dem senere. Jeg bruger jo bogen meget når jeg rejser i tog og der har jeg ikke det helt store lager at materialer, så det er rart at have nogle lækre sider at skrive eller tegne på.

Min junque journal er ikke så gennemført som mange andre - der er også kedelige sider med indkøbslister, ønskelister, praktiske ting og sider kun med tekst. Men det er min bog så jeg bestemmer jo heldigvis selv!

8 kommentarer:

  1. Hvor er det bare en lækker art journal du har gang i der! Cool! jeg vidste ikke at det hed en junque journal, så der lærte jeg lige noget nyt! :)
    Hilsen Charlotte Ravn, som ikke kan få lov til at kommentere med min google profil!

    SvarSlet
  2. ser rigtig spændende ud med brug af mange teknikker og friske farver

    SvarSlet
  3. Super cool, sådan en har jeg længe haft lyst til at starte på. Anede heller ikke at den hed sådan.

    SvarSlet
  4. Fede sider! Masser af inspiration og kreativ leg. Jeg kalder min junque journal for en art journal :-)

    SvarSlet
  5. Det ser altså også fedt ud! Glæder mig til at lære mere, og se mere :-).

    SvarSlet
  6. Hvor er det nogen fede sider du viser - og masser af inspiration til os andre! :)
    Hilsner fra Thanni - som stadig er nødt til at være anonym for at kommentere ;D

    SvarSlet
  7. Så fedt - en total lækker bog.

    SvarSlet
  8. Total fed bog du har gang i der. Har også selv lavet noget ligende gennem længere tid men vidste heller ikke det hed noget bestemt. Der kan man bare se.

    SvarSlet